Content Optimalisatie

Test en optimaliseer voor vindbaarheid, social media en analytics

Onze uitgebreide test suite inspecteert zorgvuldig iedere pagina op jouw website. Dit doen wij vanuit drie perspectieven: vindbaarheid, social media en analytics.

Vindbaarheid testen

  • Zijn jouw meta informatie en content headings geoptimaliseerd?
  • Uitgebreide controle op links: zijn er kapotte links, links naar redirects of links die canonicals tegenspreken?
  • Hebben zoekmachines toegang tot alle content? Wij testen de robot toegankelijkheid: meta robots, robots.txt en X-Robots-Tag HTTP header.
  • Hebben al jouw afbeeldingen de juiste meta informatie?
  • Zijn alle indexeerbare pagina’s opgenomen in de XML sitemap? Zijn alle niet-indexeerbare pagina’s uitgesloten?
  • Maak je overal gebruik van correcte canonical links?

Social media testen

  • Is jouw content gereed om te delen op Facebook?
  • Hoe staat het met de optimalisatie van de sociale mark-up? Wordt alle content correct getoond?
  • En hoe zit het met Twitter?

Analytics testen

  • Is analytics geïnstalleerd op al jouw pagina’s?
  • Maak je overal gebruik van dezelfde tracking identifier?
  • Is visuele analytics geïnstalleerd?
  • Maak je gebruik van de laatste versie?
Pagina detail issues

Actiegerichte inzichten

Laten we eerlijk zijn: er is nooit genoeg tijd om al het werk gedaan te krijgen. De meeste tools dragen niet bij aan een oplossing hiervan: zij bieden ladingen aan ruwe data, maar laten het aan jou over om er chocola van te maken. Daardoor kost het zeeën van tijd om te prioriteren en uit te vinden wat nou werkelijk relevant is.

Wij zijn van mening dat jouw tijd beter besteed is aan zaken die een computer niet kan doen: creatief werk, zoals het schrijven van nieuwe content en het spreken met klanten. Daarom hebben wij ContentKing ontwikkeld. Wij wilden een tool die ons precies vertelde wat er op ieder moment relevant was. Zodat wij het direct en gericht kunnen oplossen.

Actiegerichte inzichten

Enkele voorbeelden

Laat ons wat voorbeelden geven om duidelijk te maken wat wij bedoelen:

  • Het opsporen van duplicate content problemen, waarbij alle mogelijke relaties in beschouwing worden genomen. Bijvoorbeeld: gepagineerde pagina’s die geen  rel=”canonical”, rel=”next” en rel=”prev” hebben, maar wel dezelfde titel, meta description en headings hebben als andere pagina’s.
  • Het vinden van niet-indexeerbare pagina’s in jouw XML sitemap.
  • Het vinden van canonical links die naar niet-indexeerbare pagina’s wijzen.
  • Het vinden van pagina’s met weinig content en niet-unieke pagina titels en meta descriptions.
  • Het vinden van interne links naar een pagina die soms wel, en soms niet, het nofollow-attribuut bevat.

De ruwe gegevens zijn nog steeds beschikbaar

Wij zijn ervan overtuigd dat je de efficiëntie en productiviteit van ContentKing geweldig zal vinden. Desalniettemin zijn ook de ruwe gegevens altijd beschikbaar. Ieder stuk informatie dat wij in de gaten houden is beschikbaar voor exporteren naar een CSV-bestand met een overzichtelijke indeling.

Prioriteren

Dankzij de actiegerichte inzichten die ContentKing biedt weet je precies waarmee je aan de slag moet. Maar het is net zo belangrijk om te weten wanneer het opgelost moet worden. Daarom vertelt ContentKing jou precies wat vandaag aandacht behoeft, en wat kan wachten tot morgen. Om dit duidelijk te maken bieden we twee belangrijke KPI’s: conditie en relevantie.

Direct de conditie van jouw pagina’s zien

Onze slimme algoritmes berekenen de exacte conditie van iedere pagina binnen jouw website. Deze krachtige KPI vertelt je in één oogopslag in hoeverre de pagina is geoptimaliseerd voor vindbaarheid, het delen op social media en het bijhouden van conversies.

Niet alleen wordt de conditie van jouw pagina’s berekend, ook voor de volledige website wordt de conditie berekend. Dit geeft je een directe update van hoe het met de website gaat.

Zie welke pagina’s er toe doen

Niet alle pagina’s zijn gelijk. Sommige pagina’s zijn belangrijker voor online succes dan andere pagina’s. Dit verschil wordt bijgehouden met de Pagina Relevantie KPI, een getal van nul tot tien.

Voor iedere pagina houden wij het aantal inkomende links, de frequentie van wijzigingen, de diepte in de website en nog veel meer factoren bij voor het berekenen van de relevantie van iedere pagina. Vervolgens gebruiken we de deze KPI om alle gedetecteerde problemen te rangschikken. Dankzij dit nummer, en het slimme algoritme erachter, weet je precies met welke pagina je aan de slag moet.