Academy

Yonego is één van de meest toonaangevende online marketing bureaus in Nederland. Met kantoren in Nederland, het Verenigd Koninkrijk, België en Spanje is Yonego daarnaast ook internationaal georiënteerd en werken zij voor toonaangevende merken.

De uitdaging

Zoals voor ieder online marketing bureau geldt is Yonego afhankelijk van de wijzigingen die haar klanten uitvoeren aan hun website. Snel zien wat er op de website gebeurt en dit toetsen met de SEO strategie is essentieel om tijdig in te kunnen grijpen en een succesvol resultaat te behalen. Daarom ging Yonego op zoek naar tooling om hen te helpen met het bijhouden van wijzigingen aan de websites van hun klanten.

De oplossing

Yonego kwam ContentKing op het spoor en besloot na een korte pilot om ContentKing in te zetten voor het bijhouden van wijzigingen die haar klanten aan hun websites doen.

Serge Lafort
Serge Lafort
Senior Internet Marketeer bij Yonego

Onze klanten maken wijzigingen op hun websites die effect kunnen hebben op de performance van de online marketing campagnes. Het is een enorm voordeel dat wij deze wijzigingen kunnen bijhouden en in kunnen grijpen voordat ze een negatieve impact hebben.”

Gevraagd naar de inzichten die ContentKing biedt zei Lafort: "De belangrijkste inzichten zijn de historische wijzigingen en het automatisch bijwerken van de data. Hiermee kunnen wij zowel wijzigingen monitoren als research doen en analyses draaien."

De resultaten

Het opnemen van ContentKing in de SEO workflow betaalde zich al direct uit. Lafort: "Wij hadden verschillende situaties waarbij klanten grote wijzigingen deden in paginatitels en meta descriptions. Voorheen zouden wij dit pas hebben gezien nadat de rankings hier impact van hadden ondervonden. Dankzij de automatische updates van ContentKing konden wij echter direct ingrijpen."

ContentKing is nu een essentieel onderdeel van de SEO processen bij Yonego. Lafort: "ContentKing biedt vertrouwen en controle. Zonder ContentKing heeft een SEO marketeer dat veel minder."