Academy

TELUS s een technologisch bedrijf in telecommunicatie (mobiel, internet en cloud), security en health in Brits-Columbia. Ze verleent haar diensten door heel Canada en heeft meer dan 59.000 werknemers.

De uitdaging

Organisch verkeer is een buitengewoon belangrijk verkoopkanaal voor TELUS, en, zoals zoveel teams die verantwoordelijk zijn voor het onderhouden van zo’n immense site, ze had problemen om alle knelpunten bij te benen:

Omdat we maar met een klein SEO team zijn voor zo’n groot bedrijf worstelden we enorm met het bijhouden van alle wijzigingen op de site. We konden gewoonweg niet overal tegelijk zijn.

Maria Toribio, Performance Analysis Consultant bij TELUS, ging op zoek naar een oplossing voor dit vraagstuk.

De oplossing

Toen Toribio de verschillende mogelijkheden onderzocht, kwam ze ContentKing tegen en startte met de gratis proefperiode. Gelukkig precies op het juiste moment:

Maria Toribio

De waarde van ContentKing was al duidelijk voordat we klant werden! Tijdens de proefperiode werd er iets gewijzigd in onze headless CMS, waardoor veel van onze SEO content werd verwijderd. We konden snel op dit probleem inspelen door het alert systeem van ContentKing.

Bovenop het nut van ContentKing’s 24/7 monitoring en alerting zag het team heel veel waarde in de Change Tracking feature:

ContentKing helpt ons ook door dienst te doen als changelog: als we rankings of verkeer zien verbeteren of verslechteren, dan gebruiken we ContentKing om meer inzicht te krijgen.

Het resultaat

ContentKing speelt een sleutelrol in de digital marketing strategie van TELUS. Niet alleen is het goed voor de gemoedsrust door de mogelijkheden voor monitoring, alerting en change tracking, het team haalt ook een heleboel waarde uit ContentKing’s auditing suite. TELUS heeft haar team geïnstrueerd om ContentKing onafgebroken in te zetten als onderdeel van het pagina audit proces om er voor te zorgen dat er zich geen problemen voordoen in de vindbaarheid.

Vooruitkijkend: TELUS is bezig met het opzetten van reporting voor haar team en andere betrokkenen met de Google Data Studio connector van ContentKing, waardoor rapporteren kinderspel wordt. Looking ahead, TELUS is setting up reporting for the team and relevant stakeholders using the ContentKing Google Data Studio integration, which makes reporting a breeze.

Tenslotte is TELUS ook bezig met een naadloze integratie tussen ContentKing en Contentful, het headless Content Management Systeem, zodat SEO KPI’s direct beschikbaar zijn voor de editors.

De zoektocht naar een oplossing om de alsmaar groeiende lijst van website wijzigingen met SEO-impact in de hand te houden, heeft voor TELUS geleid tot een platform dat ze tegenwoordig dagelijks gebruikt om haar digital marketing workflow optimaal te stroomlijnen.

Wil jij je Digital Marketing team krachtiger maken?

Start vandaag nog je proefperiode en ontdek wat ContentKing voor jouw organisatie kan betekenen!

Gelieve een geldige domeinnaam (www.voorbeeld.nl) op te geven.