Hoe ContentKing EE hielp haar zoekmachine zichtbaarheid met 90% te vergroten

EE, is onderdeel van de British Telecom Group, een toonaangevende telecom provider in het Verenigd Koninkrijk. Het is de grootste mobiele netwerk operator in het Verenigd Koninkrijk met 30 miljoen klanten, en de grootste aanbieder van 4G diensten in Europa. Haar website is een essentieel sales kanaal voor zowel bestaande als nieuwe klanten.

De uitdaging

EE heeft te maken met een grote hoeveelheid content wijzigingen en maakt continu technische aanpassingen dankzij haar rapid development methodiek. Jack Sperry, SEO Manager bij EE, was op zoek naar tooling om deze constante stroom van wijzigingen in kaart te brengen en te helpen bij migraties en release management.

De oplossing

De logische keuze voor EE was ContentKing: “De nieuwe inzichten die ContentKing mij geeft dankzij de continue updates is ongeëvenaard door welke andere tool op de markt dan ook, en geeft mij en het team de mogelijkheid om met vertrouwen aanpassingen uit te rollen.”, volgens Sperry.

EE maakt volop gebruik van ContentKings change tracking technologie, met name in samenwerking met de intelligente alerting functionaliteit.

Jack Sperry
Jack Sperry
SEO manager

Met change tracking van ContentKing hebben wij goed grip op alle on-page SEO wijzigingen van onze websites. Wijzigingen gaan nooit meer onopgemerkt.”

De resultaten

ContentKing is een essentieel onderdeel geworden van de tools die EE gebruikt, en wordt ingezet voor iedere release en migratie. Daarnaast heeft de uitgebreide auditing test suite geholpen om de zichtbaarheid in zoekmachines met 90% te verhogen!

Voor Sperry stak één voorbeeld er met kop en schouders bovenuit: “Tijdens de lancering van een ontzettend belangrijke campagne werd ContentKing gebruikt om performance en stabiliteit continu in de gaten te houden. Een must-have, je moet dicht op de bal zitten.”