Atlassian is een van de meest vooraanstaande SaaS organisaties ter wereld. Wereldwijd maken meer dan 135.000 klanten gebruik van topproducten als Jira, Confluence en Trello. De websites zijn voor Atlassian het belangrijkste verkoopkanaal; het is duidelijk dat een goede conditie van SEO van cruciaal belang is.

De uitdaging

Het werven van klanten gebeurt bij Atlassian met name op de product websites. Het is dus essentieel voor Atlassian om te worden gewaarschuwd zodra iets onverwacht wijzigt of als er iets misgaat met deze websites. Daarom was Kevin Indig, Head of Technical SEO bij Atlassian, op zoek naar een monitoring oplossing die in staat is direct elke wijziging en ieder probleem vast te leggen.

De oplossing

Zo kwam Atlassian uit bij ContentKing als de oplossing. Atlassian heeft de websites toegevoegd aan ContentKing en kreeg het vlot voor elkaar om de juiste segmenten en de alert configuratie in te stellen.

We monitoren onze websites met ContentKing en maken gebruik van de real-time alerts en van het checken op wijzigingen.

Vandaag de dag rekent Atlassian op ContentKing voor het nasporen van wijzigingen in de code, het monitoren van de bereikbaarheid, de real-time alerts bij incidenten en het traceren van wijzigingen in de content. Alles bij elkaar heeft dit de kwaliteitsbewaking aanmerkelijk verbeterd en ondersteunt het hen bij het oplossen van problemen in de backend.

Het resultaat

Voor Atlassian bleek ContentKing de zekerheid te zijn waar ze naar op zoek waren.

Kevin Indig

We hadden een kritieke storing van de robots.txt en verscheidene andere storingen op Bitbucket.org, die we niet hadden gevonden zonder ContentKing. Dat zou ons beslist organisch verkeer en business gekost hebben.

ContentKing monitort nu alle belangrijke websites van Atlassian, en neemt daarmee hun zorgen weg en biedt nauwgezette kwaliteitscontrole.