Academy

Wat is Author Authority?

SEO Author Authority

Author Authority is een concept dat de autoriteit beschrijft die een individuele auteur heeft opgebouwd over een bepaald onderwerp. Auteurs die op betrouwbare websites publiceren bouwen autoriteit op, wat dan ook geldt wanneer ze op andere sites iets schrijven.

Het concept Author Authority bestaat al langer in een meer eenvoudige vorm dan vandaag.

Herinner je je hoe Google in 2011 begon met het laten zien van foto’s van auteurs in combinatie met een Google Plus profiel voor artikelen die authorship markup (rel="author" link relatie) bevatten?

Je zou kunnen zeggen dat dit de eerste keer was dat veel SEO’s begonnen na te denken over Author Authority.

“Maar die foto’s werden toch verwijderd in 2014?” vraag je je misschien af.

Jazeker, en halverwege 2016 is Google volledig gestopt met deze authorship markup.

Maar het onderliggende concept van Author Authority is nooit echt weggeweest. Het is er nog steeds en het is recentelijk weer zeer relevant geworden omdat het specifiek werd genoemd nadat Google zijn Search Quality Rater Guidelines (SQRG) heeft geüpdatet en na de Google update van 1 Augustus, 2018 die daarop volgde.

Is Author Authority nu een ranking factor? Waarschijnlijk niet, maar omdat de SQRG voorschrijft waar Google zijn algoritmes heen wil laten gaan, is het verstandig hier aandacht aan te besteden.

Waarom is Author Authority ook voor jou van belang?

Wanneer gebruikers naar informatie over een bepaald onderwerp zoeken, geven ze de voorkeur aan gezaghebbende bronnen. Als Glenn Gabe en een relatief onbekende SEO beiden over Google meest recente Google broadcore update schrijven, welk artikel vertrouwen ze dan het meest?

In de meeste gevallen, waarschijnlijk het artikel van Glenn Gabe, aangezien hij een autoriteit in de SEO wereld is (in het bijzonder wanneer het gaat om analyses van Google updates).

Laten we dit nu eens toepassen op SEO: Google kennende zullen ze proberen deze gedachte te vatten in een algoritme en dit gebruiken in de zoekfunctie. Dit is waar Author Authority belangrijk wordt.

Terwijl veel SEOs Author Authority al vergeten hadden, is er vandaag de dag veel aandacht voor Expertise, Authority en Trust. Om deze reden is het altijd belangrijk aan zoekmachines uit te leggen wie een artikel geschreven heeft.

Om Mark Traphagen te citeren: “Het feit dat author reputatie en credibility nu opgenomen zijn in de quality rater guidelines is significant.”

Author Authority is vandaag de dag bijzonder interessant vanwege de opkomst van fake news. Wanneer het goed gebruikt wordt, zal Author Authority de hoeveelheid fake news die het grote publiek bereikt verminderen.

Hoe vertel je zoekmachines over Author Authority?

Er zijn 3 belangrijke elementen voor het succesvol communiceren van Author Authority:

  1. De About pagina
  2. Links naar social media profielen
  3. Biografieën voor elk gepubliceerd artikel

Alles draait om de About pagina. Alle artikelen en social media profielen van de auteur linken ernaar omdat het de hoofdbron over de auteur is.

De About pagina

De About pagina van de auteur beschrijft in detail waarom de auteur geloofwaardige expert en autoriteit voor een bepaald onderwerp is.

Typische informatie op deze pagina:

  • Hun ervaring in een bepaald vakgebied
  • Organisaties waaraan ze verbonden zijn
  • Prijzen die ze gewonnen hebben
  • Prestaties
  • Links naar pagina’s die hun autoriteit ondersteunen, zoals Wikipedia pagina’s en interviews op bekende websites
  • Gepubliceerde artikelen op gezaghebbende pagina’s

Implementeer een Schema.org achtig Person die laat weten over wie de pagina gaat en waar de About pagina en social media profielen te vinden zijn.

Voorbeeld:

<script type="application/ld+json">
{
    "@context": "http://schema.org",
    "@type": "Person",
    "email": "[email protected]",
    "image": "https://www.contentkingapp.com/wp-content/uploads/2018/03/steven.png",
    "jobTitle": "VP of Community",
    "name": "Steven van Vessum",
    "birthDate": "1986.07.20",
    "url": "http://www.contentkingapp.com/about-us/team/steven/",
    "sameAs": [
        "https://www.facebook.com/stevenvanvessum",
        "https://www.linkedin.com/in/stevenvanvessum/",
        "https://twitter.com/Stevenvvessum/"
    ]
}
</script>

De social media profielen van de auteur dragen bij aan hun imago en autoriteit. De naam, een korte biografie, en links naar de About pagina en andere social media zullen aanwezig moeten zijn op de social media profielen.

Biografieën voor elk gepubliceerd artikel

Om zo veel mogelijk van Author Rank te profiteren is het essentieel dat elke gepubliceerde pagina informatie bevat over wie de inhoud heeft gecreëerd en er verantwoordelijk voor is, zoals bepaald in sectie 2.5.2 van de SQRG:

Search Quality Rater Guidelines section 2.5.2

Dit is in het bijzonder interessant voor artikelen. Wij raden aan dat de biografie van de auteur het volgende bevat:

  • De naam
  • Een biografie die de expertise en autoriteit over het onderwerp beschrijft.
  • Links naar social media profielen: Twitter, Facebook, and LinkedIn
  • Link naar de About pagina

Als het niet mogelijk is alles te beschrijven, zorg er dan ieder geval voor dat een link naar de About pagina in de biografie is opgenomen.

Implementeer bovendien een Schema.org type article dat de auteur aan het Author veld en de publisher aanPublisher veld toewijst.

Hoe vergroot je jouw Author Authority?

Je hebt al het genoemde gedaan. Wat kun je nog meer doen?

Je wilt jouw Author Authority vergroten … maar hoe doe je dat nou eigenlijk?

Het draait allemaal om het volgende:

  • Alleen Artikelen publiceren op gezaghebbende websites omtrent jouw vakgebied (terwijl je ervoor zorgt dat jouw biografie goed is ingesteld). We kunnen niet allemaal expert op elk gebied zijn, blijf dus binnen je eigen vakgebied.
  • Jouw volgers vermeerderen op social media, en daar in het algemeen actief zijn.
  • Vraag en antwoord sessies doen; geïnterviewd en geciteerd worden op andere sites.
  • Ervoor zorgen dat de inhoud die je geschreven hebt, wordt gelezen, gedeeld, geliket, becommentarieert, en gelinkt. Hoe meer gezaghebbend de mensen zijn die met jouw inhoud bezig zijn en delen, hoe beter.

Zoekmachines vinden authority meer en meer belangrijk. Dus als je een expert op een bepaald gebied bent en je publiceert online, zorg er dan voor dat zoekmachines dat weten. Laat zoekmachines de verbanden leggen, en jouw authority toewijzen aan de artikelen die jij publiceert!

ContentKing Academy Content Team
Steven van Vessum
Steven van Vessum

Steven is onze Chief Customer Officer. Hij zorgt ervoor dat onze klanten tevreden zijn én blijven. Daarnaast is hij gek op alles wat met SEO en content marketing te maken heeft!

Vojtěch Zach
Vojtěch Zach

Vojtěch is ContentKing’s Customer Support & Localization Manager. He is the one who will answer your questions when you reach out to us. He is a studied translator, so apart from making our users happy, he also loves to take on our localization challenges.

Lorena Torsani
Lorena Torsani

Lorena is ContentKing’s Marketing Specialist. She’s a creative thinker, who is highly enthusiastic about engaging with customers, running exciting campaigns and bringing forth some fresh ideas.

Probeer 14 dagen gratis

Binnen 20 seconden aan de slag

Gelieve een geldige domeinnaam (www.voorbeeld.nl) op te geven.
  • Geen credit card nodig
  • Geen installatie nodig
  • Geen verplichtingen